top of page

KUNDSERVICE

Kontakta oss på info@nobondbeauty.se

Det går bra att chatta med oss direkt från hemsidan. Vi svarar i chat eller via email. 

För retur av varor och reklamationer så skickas det till:

No Bond Health Innovation

Tranbärsvägen 10

135 42 Tyresö

Notifiering till info@nobondbeauty.se 

Kundservice
Prenumerationer

PRENUMERATIONER

Skapa ny prenumeration

Gå till en produktsida och välj önskad prenumeration. Klicka prenumerera. Prenumerationstjänsten slutförs liknande som vår kassaprocess. Du anger leveransuppgifter och betalningsuppgifter. Har du redan ett konto hos oss så loggar du in för att kunna slutföra prenumerationstjänsten. Utan konto behöver du skapa ett. Kontot ger dig möjlighet att hantera dina prenumerationer. Endast kortbetalning är möjlig för en prenumerationstjänst. 

Prenumerationstjänsterna hanteras inte i samma varukorg som engångsköp. 

Eget konto med pågående prenumerationer

För att kunna starta en prenumeration på en produkt behöver du ha ett konto hos oss. Det skapar du själv antingen i kassan när du lagt till prenumerationer eller på vår startsida högst upp till höger. 

Med kontot kan du sedan se dina prenumerationer. Här kan du ändra adressuppgifter och betalningsuppgifter. Du kan även se dina övriga beställningar som är engångsköp.

En prenumeration avslutas genom att kontakta oss via mail eller chat. En startad prenumeration kan sägas upp efter att den aktualiserats 2 gånger. 

Frakt av prenumerationsköp

Vi använder våra vanliga fraktmetoder. Leveranstiden för prenumerationsprodukter är 5-7 arbetsdagar från att prenumerationsintervallet infaller. En bekräftelse via epost skickas när beställningen är på väg.

 

Är det flera prenumerationsprodukter som ska skickas samtidigt så är det endast en fraktkostnad per månad. Varje prenumeration lägger automatiskt till frakt under 700kr men vi justerar det och eventuellt extra frakt kommer att återbetalas. Fraktfritt för prenumerationstjänster som totalt överstiger 500kr.

För prenumerationstjänster som överstiger 500kr efter rabatten om 20% återbetalas alla fraktavgifter. Återbetalningar av fraktavgifter görs efter utskick av en prenumerationsorder/ordrar.

Betalning av prenumerationsköp

Eftersom det är ett återkommande köp som hanteras automatiskt så är den enda betalningsmetoden för tillfället ett registrerat betalkort. Kortuppgifterna kan ändras i ditt konto vid behov.Betalningen dras automatiskt vid varje nästkommande prenumerationsutskick.

KÖPVILLKOR, BYTEN OCH REKLAMATIONER

Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms.
Frakt tillkommer på beställningar under 700 kr (varuvärde efter eventuella rabatter).

Våra produkter handlar du genom att klicka på produkterna i vår webbshop. Du väljer antal och klickar "lägg i varukorg" och sedan välja "Till kassan" när du är redo att betala. Du kan alltid se vilka varor och till vilket antal under "Varukorgen" uppe i högra hörnet på hemsidan och i vänster hörn högst upp om du använder mobilen. Vid genomförd beställning får du en e-postbekräftelse till den e-mail du angav. 

För att handla i vår webbshop måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar göra beställningen.

Enligt distanshandelslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. För att en retur ska godkännas ska varan/varorna vara oanvänd och vår plombering ska vara obruten och oskadad. Kunden står för returfrakten och pengar återbetalas inom 14 dagar från att varan/varorna anlänt till oss. I återbetalningen dras det av för returfrakten.

Om du vill göra en retur kontakta oss på info@nobondbeauty.se

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid reklamationer samt tvist. Du som kund har rätt att reklamera en vara om dess egenskaper avviker från det som framgår i produktinformationen. Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt. Vi anger hur du ska göra för att returnera den felaktiga varan. Vi ersätter dig för eventuella fraktkostnader (returfrakt).

Köpvillkor

BETALSÄTT

Vi tar emot VISA och MASTERCARD idag i vår webbshop. Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. För en säker korttransaktion använder vi oss av Stripe för genomförande av kortköp. Vi ser över fler betalsätt för närvarande. 

Vi erbjuder Klarna som flexibel betalningslösning. För frågor och hantering av din betalning via Klarna hänvisar vi dig till Klarna.

Vi erbjuder också köp med Swish. I kassan väljer man manuell betalning. Vi påbörjar din beställning och leverans när betalningen har inkommit. Skriv alltid ditt ordernummer när du betalar med Swish.

Prenumerationer kan endast köpas med ett registrerat betalkort för att kunna göra automatiska betalningar vid nästkommande prenumerationsorder.

Betalsätt

LEVERANS

Våra produkter är handgjorda och tillverkas i små upplagor. Det betyder att vi inte har ett lager och därmed så skickas din beställning inom 5-7 arbetsdagar (förutsatt att våra ingredienser finns hos oss).

En avgift för frakt om 49 kr (inom Sverige) tillkommer på alla beställningar upp till 700 kr (efter eventuellt avdragen rabatt). Handlar du för mer än 700 kr så skickar vi din beställning fraktfritt. Vi skickar även inom Europa. Frakt räknas ut i kassan när land anges.För leverans till annat land än Sverige kan leveransen komma att ta längre tid än 7 arbetsdagar.

 

Vi skickar alla beställningar med PostNord i form av Varubrev. Alla paket föraviseras till mottagaren dvs du som står som mottagare på beställningen får ett sms från PostNord när ditt paket är på väg. Beställaren får också ett email av oss när beställningen lämnats in till PostNord. I mailet finns spårnummer som kan användas på PostNords hemsida eller app för att följa transporten.

I första hand levereras det som hempaket dvs till postlåda. Om leverans i postlåda ej är möjlig så kan det lämnas utanför dörren om PostNord anser att det är lämpligt/möjligt. I annat fall kan paketet lämnas in för utlämning på ett närbeläget utlämningsställe. Paketet aviseras då av PostNord via angiven email eller mobilnummer vart upphämtning kan ske. Om paketet inte kan levereras som hempaket kan vi inte garantera våra 7 leveransdagar. Vänligen kontakta PostNord och ange ditt spårnummer.

 

Beställaren ansvarar för att mottagning och/eller uthämtning av beställningen görs efter att avisiering från oss skickats. För ej mottagna paket från PostNord (men aviserade) så måste beställaren kontakta PostNord och reklamera försändelsen. Vi tar ej ansvar för ej utkvitterade paket som går tillbaka i retur till oss. Önskas det skickas igen så tillkommer fraktkostnad oavsett beställningens beställningsvärde. 

Leverans

PRODUKTSÄKERHET

Som all tillverkning och försäljning av kosmetika inom Sverige och resten av EU krävs det att man följer God Tillverkningssed(GMP) för att upprätthålla kvalitet och säkerhet. Vi arbetar efter GMP.

Alla No Bond Beauty produkter är framtagna och godkända i samarbete med kemist. Produkterna är registrerade i EU:s kosmetikaregister CPNP.

Våra ingredienser innehåller flera livsmedelsklassade ingredienser. Vår tallow balm naturell är därmed ätbar

Talgen köps av svenska producenter godkänt för livsmedel och deras djur är gräsbetande.

Vår vision är att ha så många ingredienser vi kan från Sverige. Ge oss gärna förslag på producenter och tillverkare då vi ofta är ute efter de småskaliga företagen som inte alltid når ut så lätt. 

Säkerhet
Omömen

OMDÖMEN

Alla omdömen som visas på No Bond Beauty kommer från tjänsten fara.ai. Det är en tjänst för e-handelsbutiker där en förfrågan om att ge feedback går ut automatiskt till kunder som handlat. Att ge ett omdöme är helt frivilligt. Våra kunder och besökare har även möjlighet att ge feedback generellt med samma tjänst. Det kan göras på hemsidan längre ned på sidan där omdömen kan läsas. Omdömena kan inte redigeras av handlaren själv. Läs mer om tjänsten på deras hemsida https://www.fera.ai​

PERSONUPPGIFTSPOLICY

För att kunna beställa i vår webbshop så behöver vi personuppgifter från dig för att kunna genomföra beställning, köp och leverans. Det är uppgifter som vi också är skyldiga enligt bokföringslagen att lagra. Vi lagrar aldrig dina kortuppgifter utan använder oss av Stripe och PayPal för säker hantering av kortuppgifter. För att genomföra ditt köp med betalkort behöver vi dock dela med korttjänsterna dina personuppgifter.

Information om dig utöver ett köp som vi lagrar är din e-mailadress där du väljer att registrera dig för utskick från oss. Du kan alltid avregistrera dig från utskick där du godkänt samtycke.

Vi lagrar konversation med dig angående byten, reklamationer och köpeprocess så länge det är relevant för att lösa ett ärende. Sedan anonymiseras datan och används endast för att vi ska kunna förbättra våra processer.

 

Har du frågor kring hur vi behandlar dina personuppgifter kontaktar du oss. 

GDPR
bottom of page